Меню Закрити

контрольні в початковій школі

контрольні в початковій школі.
що це? для чого?
чим більше я зустрічаюсь з контрольними в школі, тим більше я не розумію їх суті і тим більше вони мене дратують.

ось приклад.
дитина робить контрольну з якогось предмету. не вірно виконує одне з 5 завдань. для полегшення: перші три завдання по 2 бали; 4 і 5 завдання по 3 бали. дитина не виконала завдання 4. допустила дві негрубі помилки в 1 і 3 завданні, в результаті оцінка 8. тема закрита, оцінка виставлена, але!
після контрольної, беру завдання що не зроблене і питаю: що треба зробити? виявляєтсья дитина не вірно прочитала завдання. зараз прочитавши вірно, дає абсолютно вірну відповідь. а дві негрубі помилки це наприклад: не вказані одиниці вимірювання в задачі або з чотирьох однотипних прикладів в одному помилка…

в мене питання: про що ця 8 за контрольну?..

або ж інша штука в контрольних… ніби МОН вже всім все написало і сказало про компенетнції, та ми продовжуємо бачити в контрольних оцінку наявності в голові простої інформації (які тварини живуть на такому-то континеті, або як в лісі визначити Пн чи Пд, ага в час, коли Маск запустив супутники щоб дати всім інтернет), або досі намагаємось навчити дітей правил: іменник це… і так далі…

ще приклад, дитина робить 5 з 7 завдань. час вийшов, два завдання не зроблено. дитина почала з початку, а не намагалась вираховувати, що вигідно зробити. не зробила два останніх завдання, що оцінюються найбільшою кількістю балів, в результаті за контрольну 5 (бо ж є ще дві негрубі помилки:)
про що ця 5?

або ще такий приклад. українська мова. дитина пише диктант і робить в тексті 10 однотипних помилок (якщо знаєш дитину, ти чітко розумієш чому вона їх робить), оцінка яка? “ніже плінтуса” то про шо ця оцінка? про справедливість? всі мають бути такими ж… та є картинка в інтернеті про різніх звірів і одне завдання, тому навіть не коментуватиму.

або списування текстів на час… де продовжують перевіряти правильність з’єднань і кількість переписаного тексту… що б шо?
до речі, мало хто з педагогів початкової школи без лінійок і косих лінійок покаже клас і напише на аркуші паперу так само каліграфічно (враховуючи пропорції і так далі) як в спец.зошиті, то в мене питання… ну ви самі здогадались.

нагадайте мені, згідно програми, в якому класі вчать стресостійкості? і ще підкажіть де діти вільно можуть справлятись з стресом зручним способом? так, чому ж тоді і по якому праву частина оцінки за контрольну це про стресостійкість? а інша частина оцінки це про моє вміння перемикатись з розсіяного в зосереджений режим роботи мозку (нагадайте, в якому класі вчать?)

колись, в універі, в мене була інформатика. я доволі добре володію комп’ютером на рівні просунутого користувача і володів тоді. тобто весь практичний курс міг зробити в перший день навчання і скласти на відмінно. але я прийшов на першу з 4х контрольних робіт… там було багато питань… писали ми її на листочку 🙂 ледь отримав свою 4 (по 5-бальній шкалі). більше на контрольні не ходив, в останній тиждень навчання прийшов і отримав свою 5 в заліковку, бо викладач добре знав, що я знаю.

тут ще варто сказати, що методика викладання “щодня нова тема” і в більшості повна непрактичність (читай абстрактність) пропонованих знань ускладнюють засвоєння матеріалу, бо ж ми і далі не намагаємось дати дітям вміння, але вивчаємо теми і послуговуємось приказці “знання за плечима не носити” (що м’яко кажучи дуже застаріла і невраховує сучасні знання з нейробіології).
звісно, я розумію, що початкова школа це певною мірою етап накопичення знань, фактів та базових вмінь (а вже далі оперування ними), але ж наші програми та система далекі від того… в тому числі через жахливу систему оцінювання.
варто зазначити, що НУШ (це перший і другий клас) наразі відходить від цих проблем і впроваджує формувальне оцінювання (про те Педагоги істинної (старої) школи впроваджують свої старі шедеври як то діагностичні роботи).

нині, час від часу я зустрічаюсь в роботі із складними завданнями чи питаннями, які ставлять клієнти. що я роблю? кажу: я не знаю, але взнаю. далі лізу в нет, питаю у ФБ, шукаю книжки, йду на супервізію, консультуюсь. за тиждень видаю відповідь клієнту, отримую гроші і всі щасливі. або кажу: це не моя компенеція, соррі і раджу до кого звернутись.

нещодавно слухав подкаст, де було інтерв’ю відомої людини, що вчилась у Гарварді. вступила людина завдяки своїм здобуткам (умова програми) і написанню есеїв, а не тестів і контрольних. ну так, це спецефічна програма і не початкова освіта, але я знову до свого питання: контрольна що перевіряє?..
а ще та розумна людина, що вчилась в Гарварді, казала про таке вміння як паблікСпікінг (публічний виступ), але то інша історія 🙂

користь від контрольних і оцінок є. вміння списувати, винаходити творчі рішення для отримання необхідної оцінки. ага, це сарказмо-іронічний-тролінг

#я_проти_оцінок_і_контрольних

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *