Меню Закрити

10 типів фраз, що руйнують взаємодію

Є прекрасна книга до якої повертаюсь не перший раз. Власне, ви бачите її на фото 🙂
І оскільки зараз маю детально її пропрацювати (а вона мені дуже подобається), то вирішив бути корисним і Вам.
Важливо усвідомити, що взаємодії з дитиною – треба вчитись, бо ж ми дуже різні. Ми часто опиняємось у конфлікті і доводимо себе та дітей до сліз, через невміння взаємодії. Автори книги «Как говорить, чтобы дети слушали, и как слушать, чтобы дети говорили» описують п’ять навичок, що допоможуть вибудувати взаємодію.
Ці вміння, допоможуть батькам справлятись із своїми складними (негативними) почуттями щодо дій чи бездіяльності дітей і вибудувати діалог так, що б отримати взаємодію, а не сварку чи погіршення стосунків.
Взаємодія з дітьми повинна перестати нагадувати боротьбу з батьківських: «зроби», «не роби» і дитячих: «буду робити так, як хочу я».
Спробуйте спостерігати за собою протягом кількох днів і скласти список того, що чують наші діти. А потім прочитайте ці слова і подумайте, що ви відчуваєте, якби з вами говорили так. Можете після експеременту поділитись враженнями в коментарях 🙂 Ця практика, записувати те, що говорю іншим і думати, як я себе відчуватиму, коли почую ці слова в подібній ситуації – дуже і дуже корисна.
Але для початку, познайомимось із десятьма групами фраз, які ми, дорослі, часто використовуємо і застосовуємо в розмовах з дітьми. Читаючи ці приклади, спробуйте записати свої відчуття і думки 😉
1️⃣ Осудження і звинувачення.
a. Ти знову не помив тарілку!
b. Що з тобою? Ти можеш робити хоч щось правильно?
c. Скільки можна повторювати?
d. Проблема в тому, що ти ніколи не слухаєш\допомагаєш.
2️⃣ Лайка (сварка).
a. На вулиці холодно, а ти знову без шапки, яким не розумним треба бути?
b. Подивись як ти їсиш, ти огидний.
c. Глянь на свою кімнату, живеш, як бомж на вокзалі.
3️⃣ Погрози
a. Ще раз говоритимеш так зі мною, я тебе покараю.
b. Якщо ти не покладеш телефон негайно, я заберу його в тебе.
c. Я рахую до трьох, якщо ти не вдягнешся, я лишу тебе тут.
4️⃣ Накази
a. Я хочу, що б ти прибрав це саме зараз.
b. Принеси мені свій щоденний, швидко.
c. Прибери негайно за собою.
d. Швидко йди до мене.
5️⃣ Нотації та моралізаторство.
a. Ти почав їсти не помивши руки? Невже ти не розумієш, що на дворі страшна епідемія? Ти маєш зрозуміти наскільки важливо мити руки інакше ти можеш захворіти, а ще принести хворобу нам і заразити нас. На вулиці, в транспорті багато безвідповідальних людей, які розносять заразу. Ти маєш дбати про своє зоров’я, воно безцінне і його не купиш за гроші.
6️⃣ Попередження.
a. Обережно, ти потрапиш під машину.
b. Не лізь на дерево, ти хочеш впасти?
c. Надягни шапку, захворієш.
7️⃣ Мученицькі вислови
a. Прошу, припиніть кричати, в мене вже голова болить, ви хочете що б я захворів?
b. Я цілий день тяжко працював, що б заробити гроші, стараюсь ради вас, а ви знову не чуєте мене.
8️⃣ Порівняння.
a. Подивись на Петрика, він все встигає.
b. Брат гарно себе поводить, а ти?
9️⃣ Сарказм.
a. О, ти знаєш, що цілий день дощ і не взяв парасольку, геній!
b. Ти знаєш, що в мене болить голова і голосно увімкнув музику, молодчинка!
c. О, це домашка? Круто, я не знав, що у твого вчителя є дешифратор ієрогліфів.
🔟 Пророцтва.
a. Вчись, бо коли виростеш, станеш двірником (будеш коровам хвостити крутити).
b. Продовжуй так робити і ти лишишся без друзів.
Ось таких десть типів фраз, що чують наші діти. Спробували уявити свої почуття? Як вам?
Мені моторошно і сумно, часто подібні фрази викликають злість і бажання зробити ще гірше або ж почати робити так, як мені кажуть. Якщо підсумувати, то спектр думок і відчуттів після цих десять типів реакцій буде такий:
Я нікчема, втрата віри в себе, злість, образа, агресія, зробити на зло, бла-бла-бла, я поганий, світ небезпечний і так далі.
З такими посланнями важко жити. Чи було вам приємно читати ці вигадані або згадані слова? А уявіть що відбуваються в дитині, коли вона щодня чує це від найдорожчих і найцінніших, від батьків?
Добра новина в тому, що є альтернатива. Не варто себе засуджувати і посипати голову попелом. Треба зосередитись на змінах, здобути інші вміння. Ми це зможемо.
Власне, наступні дні, я публікуватиму п’ять вмінь, які допоможуть збудувати взаємодію на іншому рівні. Ці навички створюють атмосферу поваги, яка сприяє – взаємодії.
На основі книги: «Как говорить, чтобы дети слушали, и как слушать, чтобы дети говорили», Адель Фабер, Элейн Мазлиш
П.с. а краще купіть книгу і попрацюйте з нею, там багато практичних вправ 🙂
П.п.с. соррі, за многобукввв, далі буде коротше 🙂

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *