Меню Закрити

Щоб добитись взаємодії | Вміння перше: описуйте.

Щоб добитись взаємодії | Вміння перше: описуйте.
📌 Описуйте те, що ви бачите, або ж описуйте проблему.

Чому це ефективніше?
1. Легше зосередитись на проблемі, коли хтось описує її тобі
2. Складно робити те, що необхідно, коли люди кажуть, що ти ведеш себе не вірно
3. Коли дорослі описують проблему, це дає дітям можливість самим сказати, що потрібно робити.

Уявімо, що дитина пішла набирати воду у ванну. Кран відкритий, вода ось-ось виллється через край (а знизу сусіди щойно зробили ремонт) а ваше янголятко бавиться машинками і взагалі не бачить, що відбувається.
Можна прийти і розпочати читання нотацій, погрожувати і так далі (пам’ятаєте наші 10 типів фраз, що руйнують комунікацію?). Натомість можна описати ситуацію і проблему: Саша, вода у ванні зараз почне виливатись на підлогу.
Описова мова добра тим, що виключає пошук винних (ви просто описуєте що бачите або можливу проблему). Використовуючи це вміння, ми уникаємо звинувачення (що не приємно завжди), але допомагаємо зосередитись на тому, що потрібно зробити. Спробуйте прочитати ці дві фрази і описати свої почуття:
✅ Ти розлив молоко.
✅ Молоко розлилось, потрібна ганчірка.

Звертання «ти» в таких ситуаціях, багатьох людей змушує відчувати провину та захищшатись. Хочу також, відразу порадити знайти книгу Маршла Розенберга «Ненасильницька комунікація» та почитати про я-повідомлення (а якщо буде запит, готовий провести невеликийи семінар).

📍 Маємо пам’ятати, що діти не мислять так як ми і не мають нашого досвіду і тому, те що для нас очевидно – не є таким для них.

Фактично, окрім якісної комунікації, що можлива за такого підходу (коли ми описуємо) ми розширяємо її досвід та вчимо брати відповідальність. Звісно, це довший процес ніж крикнути чи пригрозити, але в довгостроковій перспективі матимемо кращій результат.

Автори книги приводять ще чотири ефективні вміння, що допомагають збудувати взаємодію. Про них у наступні дні. Практикуйте вміння описувати проблему або ситуацію та діліться досвідом.

Пам’ятайте дві важливі речі:
⚠️ Намагання бути терпеливим, коли в мені бушує торнадо, працює проти нас.
⚠️ Те, чого я не можу досягнути з самого початку, не значить, що варто повертатись до старих методів.

Терпіння нам всім ❤️

П.с. вміння не з’являються моментально, будьте поблажливі до себе. Ви прекрасні батьки 🙂

На основі книги: Как говорить, чтобы дети слушали, и как слушать, чтобы дети говорили | Адель Фабер, Элейн Мазлиш

Допис преший “10 типів фраз, що руйнують взаємодію” 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *