Меню Закрити

Щоб добитись взаємодії | Вміння друге: надайте інформацію.

Отже, кілька днів тому, я розпочав ділитись ідеями з прекрасної книги «Как говорить, чтобы дети слушали, и как слушать, чтобы дети». Сьогодні третій допис (посилання на попередні два – вкінці).
Для тих, хто не бачив попередні два дописи. В комунікаціях з дітьми, ми, дорослі, часто програємо через наше не вміння обирати вірні слова і наявні хибні комунікаційні стратегії в голові (звички з минулого, від інших дорослих). Починаємо погрожувати, вдаємось до сарказму, наказуємо, читаємо моралі і так далі. Все це викликає в дитині купу емоцій, які точно не дозволяють будувати взаємодію. Натомість є п’ять звичок в розмові, які допоможуть будувати та поглиблювати стосунки, а часто просто полегшать життя 🙂
Друга з них: НАДАЙТЕ ІНФОРМАЦІЮ, замість отих десяти, що руйнують (про них детальніше в першому дописі).
📌 Чому це ефективніше?
  • Набагато легше сприймати інформацію, ніж вислуховувати звинувачення.
  • Надаючи інформацію, діти зазвичай, самі можуть зрозуміти, що необхідно зробити.
Приклад висловлювань (спочатку негативний):
«Хоча б колись, тобі приходила ідея допомогти мені у хатніх справах?» Що саме ви хотіли цим сказати? Звинуватити? Висловити своє невдоволення в такій завуальованій формі? А Які емоції викликають ці слова?
Натомість можна сказати чітко і прямо, надавши інформацію: «Сміттєвий бак повний, було б класно, якби ти виніс сміття».
Даючи інформацію, ви даруєте дитині подарунок, адже вона здобуває певне знання, яким зможе скористатись завжди. Наприклад: «чому не можна лишати продукти без холодильника»; «чим шкідливо не мити руки»; «рани треба або ні обробляти певним чином» і так далі.
Погодьтесь, що надавати інформацію не так складно і точно допомагає розвитку і навчанню дитини. Коли дорослі надають інформацію, то дитина сприймає це, як акт довіри до себе, а це неймовірно: відчувати, що хтось цінний, великий, улюблений – тобі довіряє.
⚠️ Попередження. Утримайтесь від того, що б давати дитині інформацію яку вона вже знає (для таких ситуацій, є інші вміння). Чому? Нікому не подобається коли йому повторюють кілька разів те саме, правда? Часто повторення вже відомого (очевидного) з боку іншої людини сприймається як натяк на те, що я туповатий, нерозумний. І звісно, це може сприйматись, як сарказм (а хто любить сарказм, що направлений до нього в момент діалогу з близькими?)
Давайте інформацію, помічайте факти і описуйте їх, а діти здивують вас своєю кмітливістю.
На основі книги: Как говорить, чтобы дети слушали, и как слушать, чтобы дети говорили | Адель Фабер, Элейн Мазлиш

 

а тут читайте про перше вміння:

Щоб добитись взаємодії | Вміння перше: описуйте.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *